Loading, please wait ...
MESSAGE

V současné době je možné časové jízdenky zakoupené přes e-shop použít
pouze ve vozidlech dopravců ARRIVA Autobusy a.s. a ve vozidlech jiných dopravců na příměstských linkách uvnitř integrovaného obvodu MHD v souladu se Smluvními přepravními podmínkami.

SMLUVNÍ OBCHODNÍ PODMÍNKY

pro nákup časových jízdních kupónů v předprodeji společnosti

ARRIVA TRANSPORT ČESKÁ REPUBLIKA a.s.

 

Čl. 1. Úvodní ustanovení

  1. Tyto smluvní obchodní podmínky (dále jen „OP“) společnosti ARRIVA TRANSPORT ČESKÁ REPUBLIKA a.s., se sídlem Křižíkova 148/34, Karlín, Praha 8, identifikační číslo: 27368815, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 10113 (dále jen „ARRIVA“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě smlouvy uzavírané mezi ARRIVA a zákazníkem prostřednictvím internetového obchodu ARRIVA (dále jen „smlouva“).
  2. Ustanovení OP jsou nedílnou součástí smlouvy, která na tyto OP odkazuje.
  3. Znění OP může ARRIVA měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění OP.
  4. ARRIVA je podnikatelem, osobou, která při uzavírání smlouvy a plnění z této smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
  5. Zákazník - spotřebitel (dále jen „spotřebitel“) je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. Je-li spotřebitel zákazník, řídí se vztahy neupravené OP občanským zákoníkem, zákonem o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb. (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“) a dalšími obecně závaznými právními předpisy v platném znění.
  6. Zákazník, který není spotřebitel, je podnikatel. Je-li podnikatel zákazníkem (dále jen „podnikatel“), řídí se vztahy neupravené OP občanským zákoníkem a dalšími obecně závaznými právními předpisy v platném znění.

 

Čl. 2. Nákup časových jízdních kupónů prostřednictvím e-shopu ARRIVA

  1. Na základě registrace zákazníka provedené na webových stránkách může zákazník přistupovat do svého uživatelského účtu. Ze svého uživatelského účtu může zákazník provádět registraci a přiřazení bezkontaktní platební karty (dále také „BKP“), a objednávání časových jízdních kuponů (dále také „kupony“).
  2. Při registraci na webové stránce a při objednávání kuponů je zákazník povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je zákazník při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat.
  3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem ve formátu názvu elektronické adresy zákazníka a heslem. Zákazník je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu a bere na vědomí, že ARRIVA nenese odpovědnost za porušení této povinnosti ze strany zákazníka. Zákazník není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
  4. ARRIVA může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy zákazník svůj uživatelský účet déle než 24 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy zákazník poruší své povinnosti ze smlouvy (včetně OP).
  5. Zákazník zakupuje na e-shopu umístěném na webových stránkách mhdtrutnov.arriva.cz kupony, držitel je oprávněn k přepravě spoji provozovanými dopravcem ARRIVA Autobusy a.s. a ve vozidlech jiných dopravců na příměstských linkách uvnitř integrovaného obvodu MHD.
  6. Kupon lze koupit na dobu 30-ti dnů, nebo na dobu 90-ti dnů dle výběru zákazníka.
  7. Zákazník musí v objednávce označit počátek platnosti kuponu, která musí být stanovena nejméně dva pracovní dny od provedení platby na účet ARRIVA.
  8. Kupon se do dvou pracovních dní, od provedení platby na účet ARRIVA, nahraje na čip BPK, kterou ve svém uživatelském účtu zákazník zaregistruje.
  9. Pokud chce zákazník uplatnit jakoukoliv slevu na kupon, je třeba, aby v rámci uživatelského účtu nahrál svoji fotografii. Pro uplatnění slevy dále zákazník přinese na prodejní místo, ještě před koupí kuponu, veškeré podklady opravňující ho k poskytnutí jím vybrané slevy (žákovský resp. studentský průkaz pro prokázání slevy na žákovské resp. studentské jízdné, potvrzení o studiu, nebo platný občanský průkaz pro prokázání slevy pro seniory). Seznam prodejních míst (informačních kanceláří) je následující:

Vzory žákovského a studentského průkazu:

  1. Kupon je nepřenosný a může jej využívat pouze držitel BKP.
  2. Zákazník je při přepravě povinen dbát pokynů dopravce zajišťující daný spoj a dodržovat jeho přepravní podmínky, se kterými je povinen se seznámit. Zákazník je rovněž povinen prokázat se při přepravě na výzvu příslušného dopravce nebo pověřeného revizora platným kuponem. K prokázání držení kuponu je třeba, aby měl v autobusových spojích držitel kuponu u sebe BPK, na které je nahrán kupon.

 

Čl. 3. Ochrana osobních údajů

  1. Osobní údaje, které zákazník poskytuje ARRIVA ke zpracování při objednávce nebo při registraci uživatelského účtu, jsou zpracovávány v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů (dále jen „ZOOÚ“). ARRIVA prohlašuje, že veškeré osobní údaje jsou považovány za důvěrně, budou použity pouze pro interní potřebu, nebudou zveřejněny, poskytnuty třetí osobě či jinak zneužity.
  2. Zákazník bere na vědomí, že jeho osobní údaje budou zpracovávány pro potřeby (za účelem) vedení uživatelského účtu, uzavírání smluv a pro potřeby řádného plnění práv a povinností z těchto smluv. Poskytnutí osobních údajů je ve smyslu § 11 odst. 2 ZOOÚ dobrovolné.
  3. Zákazník je povinen uvádět vždy pravdivé a úplné osobní údaje a je povinen ARRIVA v přiměřené době informovat o změně osobních údajů.
  4. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou v elektronické nebo písemné podobě. Zpracováním osobních údajů může ARRIVA pověřit třetí osobu jakožto zpracovatele.
  5. Požádá-li zákazník o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu ARRIVA povinna tuto informaci bez zbytečného odkladu předat. Obsah této informace je stanoven v § 12 odst. 2 ZOOÚ. Za poskytnutí informace dle tohoto článku OP je ARRIVA oprávněna požadovat přiměřenou náhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.
  6. V případě, že zákazník zjistí nebo se domnívá, že ARRIVA či třetí osoba pověřená zpracováním provádí zpracování osobních údajů v rozporu s ochranou jeho soukromého a osobního života nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel zpracování, může ve smyslu § 21 ZOOÚ požádat ARRIVA nebo jím pověřenou osobu o vysvětlení, případně může požadovat, aby ARRIVA nebo třetí osoba odstranili závadný stav. Zejména se může jednat o blokování, provedení opravy, doplnění nebo likvidaci osobních údajů ve smyslu ZOOÚ. Je-li tato žádost ze strany ARRIVA či třetí osoby shledána oprávněnou, odstraní příslušný subjekt neprodleně závadný stav. Zákazník má právo přístupu ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu včetně dalších zákonných práv k těmto údajům.
  7. Nezvolí-li zákazník jinou možnost, souhlasí se zpracováním svých osobních údajů pro účely zasílání obchodních sdělení zákazníkovi ARRIVA. Tento svůj souhlas může zákazník kdykoliv písemně odvolat.
  8. Zákazník souhlasí s ukládáním „cookies“ na pevném disku jeho počítače, které usnadňují rozlišování jednotlivých uživatelů e-shopu.

 

Čl. 4. Smlouva

  1. Webové stránky  eshopstrednicechy.arriva.cz obsahují všechny povinně sdělované informace pro spotřebitele dle § 1811 odst. 2 občanského zákoníku a dle § 11a a § 12 zákona o ochraně spotřebitele. Těmito informacemi jsou: obchodní firma, IČ, sídlo, telefonní číslo a adresa elektronické pošty ARRIVA; cena; způsob platby; způsob dodání; údaje o právech z vadného plnění. Spotřebitel prohlašuje, že se seznámil se všemi těmito informacemi.
  2. Návrhem na uzavření smlouvy je odeslání objednávky zákazníkem (dále také jako „objednávka“) přes webové stránky prostřednictvím e-shopu. Veškeré objednávky jsou závazné.
  3. Při objednávce zákazník vybere BPK, na kterou chce kupon nahrát, tarif, období a zóny, pro které chce kupon zakoupit. Objednávka obsahuje informace o objednávaném zboží, ceně a způsobu její úhrady.
  4. Odesláním objednávky zákazník potvrzuje, že se seznámil a souhlasí s OP, možnostmi platby, dodacími podmínkami, reklamačním řádem, možnostmi odstoupení od smlouvy a ustanoveními o ochraně osobních údajů.
  5. Před odesláním objednávky má zákazník možnost zkontrolovat a změnit údaje, které do objednávky vložil.
  6. Objednávka je zákazníkem odeslána kliknutím na tlačítko „Zaplatit“.
  7. Po obdržení objednávky je zákazníkovi potvrzeno elektronickou poštou na elektronickou adresu zákazníka, kterou zákazník uvedl při registraci uživatelského účtu.
  8. Smlouva mezi ARRIVA a zákazníkem je uzavřena doručením potvrzení o přijetí objednávky (akceptací), zaslané elektronickou poštou na elektronickou adresu zákazníka.
  9. Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy. Náklady vzniklé zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (náklady na internetové připojení) si hradí zákazník sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
  10. V případě, že se mezi odesláním objednávky a doručením o potvrzení jejího přijetí, změní cena zákazníkem vybraného kuponu, platí vždy cena uvedená v objednávce.
  11. Pokud zákazník odstoupí od smlouvy minimálně 2 pracovní dny před počátkem platností kuponu, bude mu vrácena cena kuponu, ponížená o manipulační poplatek ve výši 50 Kč.
  12. Odstoupení od smlouvy dle článku 4.11 OP je zákazník povinen provést osobně v informačních kancelářích uvedených v bodě 9 čl. 2, přičemž je povinen mít sebou a předložit BPK, na které je nahrán kupon a dále zadat u odstoupení od smlouvy své číslo bankovního účtu, kam mu bude převedena částka dle článku 4.11 OP.

 

Čl. 5. Platební podmínky

  1. Ceny kuponů jsou uvedeny na webových stránkách včetně daně z přidané hodnoty.
  2. V případě změny příslušného právního předpisu upravujícího výši daně z přidané hodnoty, případně daňovou povinnost vůbec, bude upravena daň v souladu s platným právním předpisem.
  3. Platba ceny zákazníkem vybraných kuponů může být provedena následujícími způsoby:
    1. platba převodem na účet dopravce
    2. platba platební kartou, i rozdílné od registrované BPK.
  4. Při platbě platební kartou je zákazník přesměrován na platebním portál zajišťující bezpečnosti prostřednictvím technologie 3D Secure, který je provozován společností Global Payments Europe. Veškerá data o transakcích jsou uchovávána v bezpečném prostředí banky. ARRIVA se nedozví číslo karty zákazníka ani žádné jiné údaje. Platba je u ARRIVA identifikována pouze číslem objednávky.
  5. Uhrazením ceny kuponu se myslí připsání částky odpovídající ceně kuponu na účet ARRIVA.

 

Čl. 6. Práva a povinnosti při vadném plnění a reklamační řád

  1. Zákazník má při vadném plnění následující práva a povinnosti:
    1. ARRIVA odpovídá, že kupon bude zákazníkovi na BPK nahrán v ujednaném množství, bude platný po ujednanou dobu a bude platný v ujednaných zónách, tedy bude platný pro zákazníkem vybrané autobusové spoje,
    2. právo zákazníka z vadného plnění zakládá vada, kterou má kupon při jeho nahrání na BPK, byť se projeví až později. Právo zákazníka založí i později vzniklá vada, kterou způsobí ARRIVA porušením své povinnosti,
    3. zákazník nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy, ledaže jej ARRIVA výslovně ujistila, že je kupon bez vad nebo vadu lstivě zastřel,
    4. zákazník se přesvědčí o vlastnostech a množství kuponů bez zbytečného odkladu od jejich nahrání na BPK,
    5. je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má zákazník právo na odstranění vady dodáním nového kuponu bez vady, nebo odstoupením od smlouvy,
    6. je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má zákazník právo na odstranění vady dodáním nového kuponu bez vady,
    7. nebude – li odstraněna vada, tedy nedodá-li nový kupon bez vady včas nebo nový kupon odmítne zákazníkovi dodat, může zákazník požadovat slevu z ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu již nemůže bez souhlasu ARRIVA změnit,
    8. práva z vadného plnění uplatňuje zákazník u ARRIVA,
    9. za okamžik uplatnění vady se považuje okamžik, kdy ARRIVA obdržela od zákazníka podnět k reklamaci.
  2. Reklamaci lze uplatnit zasláním e-mailu, který zákazník zašle na emailovou adresu info.vychodnicechy@arriva.cz.  Zákazník je povinen v reklamaci uvést své jméno a příjmení, adresu, telefonický a emailový kontakt. Příjem reklamace ARRIVA potvrdí písemně formou e-mailu.
  3. Zákazník je v reklamaci povinen popsat závady na zboží a sdělit, zda považuje vadu za podstatné či nepodstatné porušení smlouvy a v návaznosti na to, je povinen zvolit si své právo dle čl. 6.1.
  4. V případě, že je zákazník spotřebitelem, rozhodne ARRIVA nebo jím pověřený pracovník o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se ARRIVA se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
  5. Běh lhůty pro vyřízení reklamace je pozastaven v případě, že ARRIVA neobdržela veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace. ARRIVA je povinna si vyžádat doplnění podkladů od zákazníka bez zbytečného odkladu poté, co se o této skutečnosti dozví. Lhůta pro vyřízení reklamace je od vyžádání podkladů pozastavena až do jejich dodání.
  6. Zákazník je povinen seznámit se s tímto Reklamačním řádem v rámci OP ještě před objednáním kuponu. Uzavřením smlouvy vyjadřuje zákazník souhlas s tímto Reklamačním řádem.

 

Čl. 7. Poučení spotřebitele

  1. Spotřebitel prohlašuje, že se před uzavřením smlouvy v internetovém obchodě seznámil s veškerými údaji, které je mu ARRIVA na základě občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele povinna sdělit.
  2. ARRIVA v souladu se svými zákonnými povinnostmi informuje spotřebitele, že nemá v případě distančního způsobu prodeje a v souladu s § 1829 a násl. občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy bez jakékoliv sankce a bez uvedení důvodu, a to do 14 dnů od nahrání kuponu na BPK, jelikož jde o plnění uvedené v ustanovení § 1840 písm. h) občanského zákoníku, a proto se na něj ustanovení § 1829 občanského zákoníku nevztahuje.
  1. V případě, že dojde mezi ARRIVA a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:

Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát - oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2

Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz

 

Čl. 8. Ostatní ujednání

  1. Tyto OP platí ve znění uvedeném na internetových stránkách ARRIVA, v den uzavření smlouvy. Objednávka je po svém potvrzení uzavřenou smlouvou mezi zákazníkem a ARRIVA archivována za účelem jejího splnění.
  2. Zákazník není oprávněn bez souhlasu ARRIVA postoupit svou pohledávku vůči ARRIVA vyplývající z této smlouvy na třetí osobu.
  3. Tyto OP nabývají platnosti a účinnosti dnem 1. 1. 2017.
Tyto webové stránky používají soubory cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookies. Zjistěte více zde.